Estridhs namngivning

Det var en fantastisk dag! Ingenting hade kunnat varit bättre! Vädret var helt underbart, jättmånga gäster kom, Estridh var glad och nöjd hela tiden, alla minglade omkring och verkade ha jättetrevligt. Ceremonin gick faktiskt jättebra den också, även om jag var väldigt nervös innan. Jag och Johan turades om att prata och när vi väl stod där kändes det jättebra och den mesta nervositeten släppte.

Min pappa började med att berätta lite om platsen och våran koppling dit. Att jag är uppvuxen där och min mamma och morfar är födda där. Sen hade vi liten mingelpaus, och efter det höll jag och Johan i ceremonin då Estridh fick sitt namn. Den började med att jag berättade om dopklännigen och vem som gjort den & vilka ur min släkt som haft den. Efter det fortsatte Johan att prata lite om historian bakom namnet Estridh och sen om hur vi kom på namnet, och varför vi valde hennes andra namn. Sen hade jag bundit en krans till henne, som hon fick på huvud som en symbol när vi gav henne namnen. Där efter presenterade vi hennes två faddrar och läste upp fadderbreven som vi skrivt till dem. Där stod det varförvi valt dem och vad deras uppgift är. 

Efter det åkte vi allihop hem till min pappa och hans gård, som låg bara några minuter bort. Där åt vi baguetter som jag och Johan gjort, följt av tårta och kaffe. Estridh fick jättemycket fina presenter som vi öppnade, sen låg vi alla på filtar under äppelträden och umgicks. Barnen badade i poolen. Det var verkligen en lycka tillställning, och jag är jättenöjd! Estridh var så himal fin! Åh, ja jag är verkligen supernöjd. Ingenting hade kunnat varit bättre.

Nu kommer en helmassa bilder, hoppas ni överlever! :P


Prinsessan på sin dag!


I pappas famn, Fin klänning, visst?


Gästerna minglar omkring i parken


Min syster, hennes sambo coh deras dotter


Min storebror som blev vald till en av Estridhs två faddrar!


Jag och min lilla marängbakelse i minglet!


Jag och Estridh hälsar på min kusins dotter Emilia och hennes mormor


När min pappa håller ett litet tal om bruket och vad vi har för anknytning till platsen


Under ceremonin.


Här får Estridh sitt namn!


Jag läser upp fadderbreven för hennes faddrar Martin & Michael


Familjen!


Estridh i sin fina namnkrans


Johans mormor Britta som Estridh fått sitt mellannamn efter!

Min mamma och storebror Andréas


Dagens prinsessa busar med farmor och Johans kompis tjej


Mina älsklingar


Nu beger vi oss hem till min pappa där fika väntar!


Grandinar'n

Gud va mysigt och fint!!!

:)

2008-07-28 @ 14:01:44
URL: http://ceekaay.blogg.se/
Emma

Vad härligt att dagen blev så lyckad!

Ni var jätte fina allihopa- Estridh ser ut som en liten prinsessa!



=)

2008-07-28 @ 20:37:18
URL: http://emmaasilverberg.blogg.se/
Frida

Vilken otroligt söt dotter ni har, jättefint namn också, lite nyfiken på hur ni kom på det? ;-P

2008-07-29 @ 16:19:50
URL: http://fridaochpricken.blogspot.com/
Andréas

Härligt fina bilder pauline :)

2008-07-29 @ 22:03:24
Madde

Men gud så fint och somrigt och härligt! Jag myser verkligen då jag tittar på bilderna. Underbart!

2008-07-30 @ 18:52:06
URL: http://sokratess.blogg.se/
Rebecca

Måste säga att namngivningen verkade jättefin.. sitter här och håller på att ska börja planera dop.. men varken jag eller pappan är speciellt sugen på kyrkan.. så jag kommer nog att låna lite ideer.. har inte gillat det där med bara namngivning (traditionell och tråkig) förrän nu.. =) Supersööt liten tjej förresten..=) önskar vidare lycka.. mvh Rebecca och Malte

2008-08-07 @ 20:01:14
URL: http://luckybec.blogg.se/
Anonym

Måste säga att namngivningen verkade jättefin.. sitter här och håller på att ska börja planera dop.. men varken jag eller pappan är speciellt sugen på kyrkan.. så jag kommer nog att låna lite ideer.. har inte gillat det där med bara namngivning (traditionell och tråkig) förrän nu.. =) Supersööt liten tjej förresten..=) önskar vidare lycka.. mvh Rebecca och Malte

2008-08-07 @ 20:01:47
tessan

hejsan ...vilken fin blogg du ha och ni he verkligen en jätte fin dotter!! vi ha en liten kille på tre månader och vi fundera oxå på att ha en namncermoni ... undra bara lite vad du skev i breven till faddrarna och om du ha fler tips att ge oss för du verkar vara en tjej med mycket idéer ...ha de bra skicka gärna till min mejl och berätta

2008-08-17 @ 19:39:21
madeon

Vad fint ni hade det. Vi tänkte också ha en namngivning för mina små knott, och det var kul att se hur ni gjorde med eran... Jättefin blogg och söt dotter förresten!

2008-09-09 @ 12:35:50
URL: http://madeon.blogspot.com
Anonym

Hej, hamnad på din blogg för att min bror ska oxå snart ha namngivning o vi ville ha lite tips och ideér =) Men undrar var du har hittat designen till din blogg, jag har oxå blogg.se och har ur tråkig design men hittar ingenstans där jag kan ändra den, hur gör du? tack emma

2009-01-08 @ 21:46:35
URL: http://studente.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: