Hej morfar!

Natten till min födelsedag drömde jag något så konstigt. Väldigt verkligt, som i en film ungefär! Den handlade om min morfar. Den 18 April i år var det ett år sen han gick bort.

Drömmen var så här:

Jag hade mitt 20 år kalas. Alla satt i en stor sal som var dukat med långbord. Alla var där. Jag ser hur dörren öppnas, och in kommer min morfar. Alla blir häpna, någon säger "Men? Är inte du död?" och morfar bara ler och kliver in i rummet. Eftersom han varit död i över 1 år har han väldigt hes röst och svarar "Jo, men nu är jag tillbaka! För att titta så att ni ha de bra!".

Han går fram till mig och ger mig en varm grattiskram. Han är så fin, ser så frisk ut! Han ansikte är alldeles runt, hyn är så fin och han ser nästan lite solbänd ut. Sist jag såg honom var några dagar innan han gick bort, på sjukhuset. Synen av honom nu, var inte som jag minndes honom sist! Han sätter sig ner bredvid mig och frågar med sin hesa, nästan viskande röst hur jag mår, om allting frunkar bra. Jag säger att det inte hade kunnat vara bättre! Han säger "Hur är det med Estridh?". Jag talar om allt hon kan, att hon är så duktig och att hon har precis så långa & fina fingrar som han och jag har! Han ler, skrattar och säger att det är bra, då behöver han inte oroa sig.

Han fortsätter att fråga om mormor & om mamma. Jag frågar om han vet att min storasyster Maria har fått en son, och det visste han! Han skrattade och sa "Jaaa, det har jag koll på sörrö!". Vi pratar om dem, och om den lilla sonen. Morfar är så glad över att allt gått bra, han säger att han tänker på oss.

Innan han går talar om han om att han bara ville kolla så att allting var bra, och tala om att han tänker på oss. Han önskar mig lycka till med Estridh och att jag ska hälsa alla. Sen reser han sig upp, kramar mig varmt och hårt en sista gång och säger "Grattis till dina 20 år, Pauline! Nu vet jag att allting är bra!", sen går han ut genom dörren.
Jag vaknar upp med ett lugn i kroppen. Det känns som att drömmen sitter kvar. Jag känner mig lycklig, lugn och trygg.

Jag vet att morfar var där. Han önskade mig en fin födelsedag, och det fck jag! Han var där för att kolla att allting var bra med oss, och nu vet han det. Han behöver inte vara orolig över någonting.

Även om det bara var en dröm så vet jag att han var där, hos mig. Jag kände det. Han tänker på oss, och undrar hur vi har det. Det känns bra. Vi tänker på dig också!

Jag tänker ibland att det är synd att du inte fick täffa Estridh... Eller Maria & Tobias lilla son. Men nu vet jag att du gjort det ändå, från där du är nu! Då vet jag att du har det bra & håller koll på oss ändå. Även om du inte är här nu, hos oss.

Så är du är alltid med oss ändå.


Nina

Han besökte dig genom din dröm. Du träffade säkert honom på riktigt i drömmen eller hur man ska säga. Sånt tror jag på! Min mamma är sån som pratar med andar i drömmarna. Så detta var absolut att han hälsade på dig i din dröm!

2008-04-25 @ 20:39:57
URL: http://nijna.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: