Be careful what you wish for!

Jag hade som ni säkert sätt skrivit en liten önskelista här på bloggen. Där hade jag skrivit smått och & gott, endel lite mer seriös saker än andra. Några av mina vänner tog tydligen listan lite mer ordagrant än jag tänkt mig, för vet ni vad de kommer hit med?!

TVÅ LÅNGHÅRIGA VIRVELMARSVIN!


De har sutiit och letat upp några marsvin på Blocket, åkte till Lidingö och hämtat dem. Med bur, mat, klotång, hö, halm & Jag trodde jag skulle få slag när jag såg dem. Haha. I bakluckan på bilden står en jättestor bur med två stackars små marsvin i! Men jag blev glad! Glad & chockad. Eftersom jag inte riktigt diskuterat detta med Johan innan, och önskningen inte var så genomtänkt, så blev jag rejält överraskad! Men det är det man ska bli när man fyller år, överraskad!!

Här dem iallafall, min två nya små bebisar!

image552
Här är buren som får stå på balkongen nu när det är varmt ute!

image553
Hjärtegryn nr. 1! Hans namn är Mäster Olof! Jättefin! Så himla fin päls och teckning.

image554
Mäster Olof i min famn. De är ganska skygga och springer iväg när man kommer. Men jag ska ta mig an de här små liven och se till att dem är lyckliga, friska & trygga!

image555
Hjärtengryn nr. 2. Hans namn är Pyssel!

image556
Här är Pyssel, lite rädd och blyg i mitt knä.

image557
Jag med min nya lilla bebis i knät. Jag gillar de här små liven!

Tack så jättemycket, tejer! Världens bästa present. Jag gillar Pyssel & mäster Olof mer och mer för varje dag! Igår var vi till Maxi och handlade mer mat och kollade på borstar åt dem också. Mäster Olof har ju sån lååååång päls! Ja, jag blev verkligen jätteglad! Jag ska verkligen försöka ha kvar de här små liven, även om vi har otroligt lite utrymme här hemma. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum! Tänk, förut bodde Johan själv här. Nu är vi en kille, en tjej, en bebis, två marsvin & ett gäng fiskar som trängs på 44 kvadrat! Mysigt!

TACK SÅ JÄTTMYCKET!
Mäster Olof & Pyssel är mina nya bästisar.




Marie

vilken underbar rolig present. :D sådana presenter är roligt som man minst anar att man ska få

2008-04-27 @ 14:28:18
URL: http://sezzan85.blogg.se
Noomi

Åh vad mysigt!
Jag älskar marsvin något otroligt och har själv fem söta damer och dina herrar var jättesöta!
Finns dessutom inga bättre djur för barn; lugna, söta, låter sött och bits "aldrig" (jag har haft marsvin oavbrutet sen 96 och aldrig blivit biten, bara nafsad på).

Åh, de var jättesöta!
Din Estridh är också otroligt söt och har ett jättefint namn!

Kramar
Noomi

2008-04-27 @ 15:37:30
URL: http://imoon.blogg.se
Virran

mohahaha=D

2008-04-27 @ 18:38:40
URL: http://veronicanoer.blogg.se
nathalie

grattis i efterskott! =) Rolig present! har ni bara 44kvadratemeter?? Ser mkt större ut på bilderna!! :D

2008-04-27 @ 19:23:59
URL: http://mammaoliam.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: