Knuts namngivning

Ömsom regn, ömsom sol. Med paraplyer fick vi springa mellan partytälten under Knuts namngivning, men trots det blev dagen otroligt lyckad! Han var så fin i sin dopklänning och sidenband. Skrattade och charmade alla! ♥ 
 
Vi höll till hemma i vår trädgård och bjöd på en lättare lunch i form av nässelsoppa med hembakt bröd, och efteråt fika med bland annat motorscupcakes och blåbärsmazariner. Tidigare har vi själva hållt i barnens ceremoniner men denna gång tog vi hjälp av en förrättare. Vanligtvis håller hon i vigslar, men tog på sig att göra vår namngivning också. Hon berättade om hennes sätt att se på barnen och föräldraskapet och om vikten av Lenas fadderskap. Jag läste en egen text och avslutningsvis spelade vi "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad. Estrid ville vara med och ge Knut hans krans, medans Signe höll sig i publiken och på avstånd iakttog det som pågick. Till namngivningen hade jag även ritat en tavla föreställande stammen på ett träd. Ett kärleksträd, skulle man kunna säga. Alla gästerna fick sedan placera sitt gröna fingeravtryck, sitt löv, på Knuts träd. En tavla som han sedan kan titta på och påminnas om alla som finns runt omkring honom och vill vara en del av hans liv.
 
Och sist av allt kan jag konstatera att ingenting blir riktigt som man tänkt mig! Regnet gjorde dagen omöjlig att planera... Estrid och Signes nyinköpta kläder gömdes bakom galonbyxor och mina egenhändigt pysslade pomspoms hängde tyngda av regn. Men sånt är livet i bland. Trots det blev dagen blev precis så där personlig som vi önskat ♥
 
 
Stort tack till alla ni som kom och gjorde Knuts namngivning så fin!


Lena

Vi älskar dig Knut!

2014-07-07 @ 21:40:08


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: