Vecka 32

Här kan ni läsa om Signe och Estrid i vecka 32.
 
Åtta veckor kvar nu. Herregud vad veckorna går fort! Jag hinner ju inte mer än tömma minneskortet från mina gravidbilder, innan det gått ett par veckor och det är dags att fota på nytt. Hoppas sluttampen går lite smidigt...
 
Bebisen väger 2 kg och är väl i sort sett klar. Lite hull och annat finputs, sen är det dags att möta världen. Vi längtar! I helgen var vi på en barnloppis och jag fick gräva ner huvudet i klädhögar med babykläder och längta ännu mer. Nu tror jag vi har det mesta i klädväg, åtminstonde upp till strl. 68. Men fortfarande fattas babyprylar som vi behöver komplettera med. Men något kul måste vi spara till sen.
  
De sägs att det är trångt i magen nu och att fosterrörelserna börjar kännas mindre. Här är det snarare tvärtom. Den sparkar så att magen hoppar åt olika håll och ibland vill jag peta undan en arm eller knä som trycker för hårt åt något håll. Jag har ett ganska kul videoklipp som jag ska försöka (hinna med) att ladda upp i bloggen. Andas jag ut och sätter en hand på var sida långt ner vid bäckenet, kan jag känna det lilla huvudet mellan mina händer. Det är lika märkligt varje gång... ♥ Det märks också att magen blivit mer känslig nu. Det räcker med att barnet sparkar kraftigt, att jag går snabbt, reser mig upp eller vänder mig i sängen för att livmodern ska dra ihop sig i en sammandragning. Det gör inte ont, men magen blir en stenhård och öm boll i en minut innan den slappnar av igen. Förlossnings-flashback. Skräckblandad förtjusning.
 
Mår: Jag känner mig höggravid. Svettas, vaggar fram och i halsen bor det eldsprutande drakar. Fast över lag ska jag inte klaga. Jag jobbar fortfarande 100 % utan problem och foglossningen är inte värre än att jag kan bita ihop. Jag sover hela nätter ostört men vaknar med en sprattlande busunge i magen mellan 4:00-5:00 på morgonen. Men jag är pigg ändå och det känns som kroppen förbereder sig på vad som komma skall. Jag och bebis är ihopkopplade. Synkade. Nu och för alltid.
  
Vikt: + 12 kg (oförändrat sedan fyra veckor tillbaka)
 
Dagar kvar till förlossning: 56 st


Annelie Nilsson

Gud så vacker du är =) Jag älskar dina magbilder! Kanske lite skumt, men så är det ;) KRAMAR i massor!

2013-06-02 @ 21:37:56


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: