Nationaldagen

Vilken lyx med en ledig dag mitt i veckan. Grattis Sverige och grattis till oss lyckligt lottade som får bo i detta underbara land!
 
Vi firade med att göra inget annat än det som föll oss in. Ett besök på en trädgårdshandel och plantering av nya blommor på vår gård. Ärtsoppa och pannkaka till middag och en sväng förbi badplatsen på eftermiddagen. Och herregud vilken sommar det blivit! Estrid ville fiska så vi tog med ett par metspön och en burk med mask och åkte ner. Smått förvånade möttes vi av en badstrand full med barnfamiljer, flytmadrasser och picknickfiltar. Det är alltså sommar på riktigt nu! Badsäsongen är i gång. Det hade jag missat.
 
Metandet var intressant så länge masken skulle träs på och i ytterligare tre minuters stirrande på flötet, sen åkte klänningarna av och ungarna badade i bara trosorna vid strandkanten i stället. Kvar på bryggan blev jag och Johan och varsitt metspö. Ganska mysigt det också ♥ Vi drog upp ett par pyttesmå abborrar som Estrid fick hålla i innan de åkte tillbaka i vattnet. Synd om masken var det och sand i ögonen fick fiskarna. Nja, det där med fiske är nog inget för henne ändå!
 
 
 


Noomi

Jag var (är) som Estrid. När jag var liten i princip förbjöd jag fiske med mask, så vi fiskade med makaroner - OCH fick betydligt mer napp på det! :)

2013-06-09 @ 17:33:17


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: