Lugnet innan

Jag har haft annat att tänka på senaste tiden. Jobbet, framtiden och mitt uppe i allt är det sommar och jag vill hellre vara med familjen än att sitta vid datorn. Ni vet. I helgen har det varit midsommar och vi har varit på Kolmården. Ska försöka blogga i kapp om det lite senare.
 
Hur som helst så känns det som om jag gått in i en annan period nu. En tid då jag börjar varva ner, vända mig mer inåt och fokusera på vad som komma skall -bebisen. Detta är inget jag gör medvetet, utan en känsla som infunnit sig nyligen. Min kropp känner instinktivt på sig att tiden tickar ner. Jag drar mig tillbaka och boar. Samlar krafter och tänker på mig själv. Ja. Som det däggdjuret jag i grund och botten är.
 
Det finns också en känsla av att bara vilja omge mig av familjen. Jag har inget behov av någon annan. Faktiskt så känner jag mig oftast irriterad på andra eller missförstådd. Som om jag bara behöver få vara i fred. Det lustiga är att vi började prata om detta hemma då Johan nämnde att han kände såhär. Exakt likadant som jag. Men det kanske inte är så konstigt? Nu går han där utanför boet och vakar över sin dräktiga hona. Han får ensam jaga mat och skydda familjen. Klart att allt annat känns oviktigt då.
 
Nu är det bara två veckor kvar tills vi får semester samtidigt. Vi behöver det.  En stor förändring står för dörren till vår familj. Innan vi öppnar och låter verkligheten blåsa kortsdrag genom huset behöver vi ladda upp, tillsammans. Känna att vi står stadigt och är synkade. Ordna allt det praktiska och skapa sinnesfrid. Montera upp vaggan och bädda. Ta hem barnvagnen. Packa BB-väskan. Ni vet, allt sånt där. Det blir bra.  


Emmy

Gumman då, jag känner mig träffad, men det är bara för att jag gillar att umgås med dig så mycket. Dessutom så står släktvaggan här, jag får be Jonas att han kommer och hämtar den med sin bil och kör den till er. Jag har all förståelse för att du behöver få vara ostörd inne i den bubbla, känner igen det där. Härligt att ni hade det skönt på Kolmorden, jag och barnen (dina yngsta bloggläsare)ser fram emot bilder:-)
Ta nu hand om dig, din familj och det du behöver dona med och framförallt gör det med gott samvete. Kram på dig vännen <3

2013-06-24 @ 17:53:25
Emmy

Ursäkta mina stavfel ;-)

2013-06-24 @ 17:54:10


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: