Vecka 15

Jag och magen i v. 15.
Här kan ni läsa om Estrid och Signe i vecka 14.
 
I dag är det lördag och då byter jag och bebis vecka. Tiden går ganska fort fram nu. Även om bebisen är bara 10 cm lång från huvud till rumpa så är min mage stor som en ballong. Lustigt det här, men av någon anledning så syns magen tidigare och tidigare efter varje graviditet. Kroppen vet vad som väntar och sväller ut direkt. Men det gör inte så mycket. Jag är inte orolig för att bli fet. Min kropp brukar justera det där automatiskt efteråt, så under graviditeten slappnar jag av. Förresten tror jag att jag känner något litet som fladdrar där inne. Ibland har det pickat riktigt hårt, så till och med Johan känt det. Vi väntar och ser. Den lilla övertygar oss nog snart ♥
 
Överlag känner jag mig mycket lugnare nu. Tillfreds med allt. Med livet. Jag känner mig lugn inför att bli mamma på nytt och jag kan faktiskt slappna av och våga tro att det ska gå bra denna gång. För att spexa till det lite har vi bestämt oss för att göra något vi inte gjort någon annan av gångerna - kolla könet på bebisen. Vi (läs: Johan) har ju inte velat det förut, men nu ska vi testa något nytt. Det ska bli kul! I vår ska vi på 3D Ultraljud och hoppas att tillsammans med storasyrrorna få ett riktigt häftigt tillfälle att kika närmre på den lilla!
 
Mår: De första tre månaderna var vidriga med illamående, trötthet, migrän och ett helvetes humör. Lycklig är jag som kan konstatera att det mesta utav detta faktiskt försvunnit! Migränen vet man aldrig vad den tar sig för, men jag är glad alla dagar jag slipper den. Nu har ju dessutom både trötthet och illamående lugnat ner sig. Och sist men inte minst - jag har blivit snäll! Det går åt rätt håll.
 
Vikt: 4 +kg (förra gången hade jag bara gått upp 2 kg hittills...)
 
Dagar kvar till förlossning: 181 st.


Sussie

Jag och Pelle ska också på 3D ultraljud. Det ska bli så himla kul. vi vet dock inte om vi vill ta reda på könet, kanske får blunda medans läkaren går förbi den regionen. :) kram

2013-01-29 @ 20:36:13
Julia

Men grattis!!
Så roligt med en till liten bebis:)
Önskar er all lycka!

2013-02-01 @ 02:56:16
URL: http://juliaochtuva.blogg.se
Andréas Söderberg

Vad roligt! Får följa utvecklingen! Lycka till! :))

2013-02-01 @ 18:37:18


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: