Skrivet 2012-11-16

 
"Tametusan. Vår önskan har gått i uppfyllelse! Jag fattar inte ens att jag skriver detta. Morgonens graviditetestest visade positivt! Det är väldigt tidigt och jag försöker att inte ta ut någonting i förskott, men det är svårt. Herregud. Vad sjukt. Vilken grej. Det går inte att fatta.
 
Jag som trodde att det var något fel på mig, varför det nu skulle vara det... Jag hade ställt in mig på att det här skulle ta lång tid, men andra månaden lyckades vi! Det är ju fantastiskt. Vad mer kan man önska?
 
Hur ska jag kunna tänka på något annat nu? Min hjärna går på högvarv. Jag vill så gärna att detta ska gå bra, men jag har lärt mig den hårda vägen att hålla känslomässigt avstånd. Därför känns det overkligt. Jag begriper inte hur jag ska kunna genomlida de närmaste veckorna utan att oroa ihjäl mig...
 
Snälla lilla miniärtan där inne:
 
- Var frisk!
- Väx som du ska!
- Stanna kvar!
 
/ En chockad och förvirrad men väldigt väldigt lycklig Pauline"


Andrea

Det gick ju riktigt snabbt för er ändå att bli gravida igen :) Men jag kan förstå att det går sakta och känns jobbigt när man verkligen vill bli med barn, och inte blir det på en gång.
Såg det där programmet Drömmen om ett barn, och verkligen grät med paren som inte lyckades bli gravida. Måste vara sjukt jobbigt.

Grattis till er och må väl little peanut! Väx som du ska och kom ut välmående, blir spännande att se vem du är!

2013-01-29 @ 16:44:29
URL: http://thegreenspot.blogg.se
Veronica Jakobsson

Åhh det är en sån känsla att veta att man är gravid, man är så lycklig, så rädd och pirrig i hela kroppen! :) Hur mår du nu?

2013-02-11 @ 13:41:45
URL: http://4livliga.blogspot.se/
REBECKA

Oj, är du gravid? Vad kul!! GRATTIS :)

2013-02-12 @ 12:40:47
URL: http://www.minmoa.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: