Det finns sämre sätt att vakna på

Vinterljuset lyser in på Signe genom sovrumsfönstret
Fotat 2013-01-19
 
Att kliva upp ur sängen på morgonen såhär års när klockan ringer är ingen höjdare. Spelar ingen roll om jag sovit sedan Bolibompa kvällen innan. Jag vill ligga kvar. Bara en lite stund till. Jämt.
 
Tror ni då att det blir lättare när det här grynet kommer tassande och kryper upp under armen på en? Ja, då menar jag inte sånna här morna när barnen kommer skrikandes att de har skitit blöjan full eller vill ha gröt - NU. Nej. Jag menar de här mysmornarna. I morse var det så. Signe var så gosig att jag höll på att bli försenad till jobbet. Det är ju så fantastiskt när den lilla människan viskar "Go'morron mamma!" och sedan smekter mig på kinden, känner på mina ögonfransar med sin lilla hand, ger mig tusen pussar och ber tyst om att få hålla handen. Mamma ♥ dig Signe!
 
Dem gångerna vill man aldrig att ungarna ska bli stora. Tänk när de kommer skämmas över nähet med mamma och pappa. Hemska tanke! Vad bär man sig åt för att barnen alltid ska vara gosiga? Hur som helst så tror jag det gäller att passa på medans de små vräker kärlek och närhet över en. Nästan så mycket att det är värt att bli lite försenad, bara för att få ligga kvar och suga ut det sista ur studen ♥


Andreas Söderberg

Fina bilder Pauline :)

2013-02-01 @ 18:36:08


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: