Berättelsen om Pi

 
Ikväll har jag ordnat en liten överraskning till Johan. Barnen stannar hemma med farmor och jag har bokat biobiljetter till "Berättelsen om Pi" i 3D. Jag läste boken 2006 och älskade den! Som jag minns det så var det fantastiska miljöbeskrivningar om berättelsen lämnade också utrymme för en hel del fria tolkningar, så jag ser väldigt mycket frame mot att se vad de kan ha blivit för film utav detta!
 
Sedan väntar en lugn och icke uppbokad helg. Det ser vi också fram emot. Puss & kram!
 
 


Andrea

Hoppas du gillar filmatiseringen av boken! Själv har jag inte läst boken men fick höra mycket bra om filmen och rekommenderades att se den. Men jag blev inte särskilt hänförd, tråkigt nog. Tyckte den var ganska långtråkig. Dock var den riktigt vacker stundtals, och djuren var söta :)
Men så var det med Män som hatar kvinnor också. Alla prisade den! Folk jag träffat utomlands jämför mig med henne, och kallar mig Flickan med draktatueringen ;P Så när jag skaffade Netflix så bestämde jag mig att jag ju måste kolla vad som var så fascinerande med filmen. Och jag tyckte den var dötråkig!
Jag har nog bara något fel som inte hänförs av filmer som borde vara bra :)
Hoppas du ser Pi för det den egentligen är, för den är nog bättre än jag minns den!

2013-01-04 @ 18:33:52
URL: http://thegreenspot.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: