Barnfotografering / Ljussättning

 
Se vilka sötnötter! Tanken var att jag skulle fota min egen gravidmage som börjar puta lite, men eftersom det är mycket roligare att fota barnen så slutade det med att jag bara gjorde det i stället. Nåja. Jag kommer nog hinna dokumentera magen ändå förr eller senare.
 
Lite synd att jag slarvade med skärpan på några bilder, annars blev jag nöjd. Estrid kan man ju dirigera endel men Signe är ju som att försöka fånga en busig kattunge på bild. Hon har runt precis överrallt och man får lura henne korta stunder för att få henne att sitta stilla, titta åt ett håll eller göra något specellt. Sen gäller det bara att vara jäkligt snabb! Jag har faktiskt laddat ner ett par av Emelie Ohlssons webbkurser, och tycker de är väldigt givande och lärorika. Jag har aldrig riktigt tänkt så mycket kring mitt fotograferande förut, men Emelie inspirerar mig att välja både plaser och ljussättning mer noggrant och därmed också, förhoppnngsvis, lyckas bättre med fotograferingen.
 
Nu längtar jag efter våren och ljuset för att ge mig ut och lära känna mitt objektiv orentligt!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: