Nu kommer ljuset

 
Det finns fler än jag som tröttnat på mörkret. Ett par av mina 18 st pelargoner har börjat blomma! Jag kan ingenting om övervintring av blommor och har därför låtit dem så kvar på fönsterbrädorna för att stirra ut på snön och vintermörkret. De har varit trötta och ledsna, men tappra.
 
Nu kommer ljuset! Förstå så underbart! Jag brukar alltid längta efter våren men i år är det olidligt. Jag vill ha värme - nu! Hela vintern har varit rädd att alla mina pelargoner ska dö mörkerdöden, vilket vore en katastrof. Detta är blommor jag ärvt efter mormor och farmor. Varje planta är uppmärkt med "Berit" / "Greta" och jag ser det som en viktig uppgift att få dem att må bra. Leva lite till!  
 
Då förstår ni att det är dubbel glädje att efter så många månaders dvala skymta knoppar mellan bladen.
 
Pauline - Vintern
1 - 0




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: