Välkommen våren!

Årets första vårdag är vi ute i trägården. På åkrarna står vattnet högt och har givit oss sjöutsikt.
 
Som jag längtat och väntat på att värmen ska komma! I dag är det lördag och i morse lyste vårsolen in genom sovrumsfönstret. Det är något speciellt med de där allra första vårdagarna när man känner hur livet tar ny fart. Jag får energi. Jag vill ut och pyssla, plantera, röja bort den gamla vintern och göra plats för nytt!
 
Så vi åt frukost och gick ut på gården. Vi har krattat, rensat upp i sandlådan, gungat och lekt i årets sista snöhög. Estrid tog en pensel och gjorde en vårtvätt på sin cykel. Sen höll vi på att snubbla över ett par små, rosa skott av pionen vi satt förra året. I kväll tänder vi grillen för första gången. Jäklar vad jag älskar denna årstid! Välkommen våren!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: