Tack!

Blomsterbud från mina fina storasystrar som vet att jag älskar gerbera!
 
Ett stort tack till alla fina människor som gratulerade mig på min födelsedag igår! Här i bloggen, på telefon, med fina sms, blombud, inlägg Facebook, Instagram och brevledes. Ni gjorde min dag speciell ♥
 
Dagen började med att Estrid önskade mig ett stort grattis på 45-årsdagen! Eh. Bara en liten siffra fel kom vi fram till, men ändå väldigt nära tyckte hon. Nåja. Nära och nära ligger väl i betraktarens ögon. Hur som helst så fick jag många pussar och kramar på morgonen av mina små kottar. De förgyller verkligen mitt liv. Vad hade min dag varit utan dem? 
 
Estrid hade ju även lagt in en önskan om att få bjuda mig på en grön prinsesstårta. Men eftersom det är svårt att bjuda på sånt när man är fem år så lejde hon bort uppgiftern. Till mig! Jag köpte själv en tårta och tog med hem, och efter maten sjöng barnen "Vi gratulerar!" och vi fikade tillsammans. Signe tyckte sången var så fin så vi fortsatte och sjöng en vända för henne, en för Estrid och en för pappan också.
 
Sen ringde min mamma i sedvanlig ordning och berättade om den där blåsiga vårdagen när jag föddes. När hon tittade ut genom fönstret och såg vårsolen och plastpåsar flygandes runt i luften, fångade av vinden. Och sen kom jag. Hennes sjätte barn, också utflygandes till världen med en massa förväntansfulla storasyskon som väntat på mig. Den historien hör liksom till.
 
Även denna födelsedag 25 år senare var blåsig men solig. Som det är i April. Det var en fin dag. Tack alla! ♥


Andrea

Det är alltså blåsigt i april... tack för att du klarade ut det! :) Jag har gått och trott att det är extremväder. Frågat alla jag känner; brukar det vara såhär??!
Har ju varit utomlands de senaste åren runt den här tiden och glömt bort hur det funkar i Sverige.
Men då är tydligen allt i sin ordning ;D
Låter som att du hade en toppendag!

Svar: Jag skulle ljuga om jag sa att jag var expert på meteorologi, men "aprilväder" är ju tvära lappkast mellan alla sorts väderslag. Ostadigt, och blåsigt, skulle jag säga :)
Förresten så känns det som vädret rent generellt håller på att förändras? En totalt urusel sommar följt av en kall höst, kall vinter och nu en vår som låtit vänta på sig. Folk pratar om global uppvärmning? Hah. Jag har då inte sätt någon!
Pauline

2013-04-25 @ 17:39:09
URL: http://thegreenspot.blogg.se
Emma

Grattis i efterskott!
Låter som att du haft en fin födelsedag :)

2013-04-25 @ 19:25:21


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: