Signe 2 år

 

Den här dagen för 2 år sedan kom en underbar liten pärla till världen!

Jag kan inte förstå så mycket som hänt under denna tid. För bara 2 år sedan kom hon upp på min mage, kladdig och skör som en liten fågelunge. Nykläckt. Idag är hon en tuff tjej som ropar "Mamma, fädi' gåååå!" sen springer hon mot mig och kastar sig i min famn. Det är överväldigande att få följa en liten människa på den här resan.

 

Eftersom födelsedagbarnet hade svinkoppor dagen till ära blev kalaset något bantat. Bara till storleken alltså, inget annat. Vi bakade en stor tårta, brownies och After-Eightkakor. Signe var mycket nöjd, men mest nöjd var hon med After-Eight chokladbitarna. Tacksamt. Nu vet jag att jag inte behöver krångla till det i fortsättningen. Näst bäst var att bli hurrad. Hon sa bara "Igen! Igen! Igen!" och vi fick sjunga för henne många gånger och det räckte ändå inte. 

 

Min lilla tjej - 2 år redan! Estrid tittade på Signe med en fundersam blick och sa "Men... Har Signe alltså blivit större nu?". Ja, det är inte alltid man lägger märke till det är man lever med barnen varje dag. Men rätt som det är slår det en så fantastiskt stora det blivit. Bara över en dag!

 

Signe, du gör mig rik på kärlek! ♥ 



Andrea

Grattis Signe i efterskott!

2012-09-24 @ 00:36:54
Andrea

Men 2 ar redan! Vad fort det gar! Grattis till Signe :)

2012-09-30 @ 10:35:29
URL: http://thegreenspot.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: