Kakbak i väntan på...

Skrev jag såhär på bilddagboken 2007-10-17,
 
"Jag har tråkigt och går bara och väntar på att grisfisen Minus ska känna sig manad nog att möta världen. Om man bakar går tiden fortare!"
 
Jag minns det fortfarande det väldigt tydligt. Det kommer jag nog alltid göra. Dagarna utav väntan innan bebisen ska komma. Händelsen som delat mitt liv i ett före och ett efter. Är det inte häftigt egenligen?
 
Lite lustigt är också att min huvudsyssla så här i väntan på Estrids 5-årsdag fortfarande innebär bakning. Det ska bli barnkalas för dagiskompisarna och släktkalas. Tårta, bullar och chokladbrownie med hallon ska bakas. Eftersom jag ändå är i gasen tänkte jag också ge mig på några nya projekt - cakepops och frukstrutar. Och trodde man att frukstrutar var ett enkelt projekt så går det alltid att göra lite kenpigare, som när man får för sig att man ska baka sina egna glasstrutar. Har min inte jobb så skaffar man sig...
 
Så i eftermiddag när jag kommer hem hoppas jag att min hyresvärd baxat in en ny spis till oss, eftersom vår gamla varit paj och vi fått leva på mikrolagad mat i flera dagar. Nåja. Det blir nog kalas i stugan tilslut!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: