Cakepops

Cakepops och blommiga cupcakes på Estrids kalas.
 
Jag hade aldrig tidigare sett cakepops. Men en dag när jag snurrade runt i cyberspace fick jag syn på en bild, och då var jag bara tvungen att prova!
 
Första gången fick åt skogen. Degen blev för lös och chokladen för smetig. Men ska den som ger till! Till Estrids kalas gjorde jag ett nytt försök som lyckades bättre. Det är inte svårt egentligen, bara pilligt och tidskrävande. Det var ett roligt projekt och resultatet blev ju väldigt sött. Till utseendet. För ska jag vara helt ärlig med er nu, så smakade jag aldrig någon. Hur det kommer sig kan jag inte riktigt förklara. Medan vi bakade åt jag mig mätt på choklad. På barnkalaset lät jag bli för att jag ville att det skulle räcka till alla och på släktkalaset hann jag inte. Låter helt ofattbart, men det är sant.  
 
Kanske konstigt att utvärdera ett recept som man aldrig smakat? Men Johan sa att de var väldigt goda och smakade "pralin" vilket är ett gott betyg. Snygga är dem i alla fall. Och det slår högt bara det.
 


Mathilda

Älskar att baka cup cakes! Man kan verkligen göra på så många olika vis och så roligt att få vara kreativ. Super fina du gjort:) Det är så roligt med cake pops:)Vad brukar du gör för smaker på din cup cakes?

2012-11-03 @ 11:13:44
URL: http://thildaz.blogspot.se
Anonym

kan inte du lägga ut receptet?

Svar: Absolut! Jag länkar det i inlägget.
Pauline

2012-11-07 @ 16:58:36
Camilla

Vilka jättefina! Har aldrig provat själv, men är väldigt nyfiken på dem och är nog bara en tidsfråga innan jag slår till på ett recept :D

Svar: Prova! Det var inte det enklaste eller snabbaste bakety, men väldigr roligt och pyssligt. Dessutom blir de ju så söta när de är klara!
Pauline

2012-11-12 @ 09:23:42
URL: http://millansmemoarer.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: