Tur att jag har honom

 
Jag är ledig. Fortfarande. Mesta dels ligger jag i sängen men ibland när jag vill krydda upp tlllvaron förflyttar jag mig till soffan. Jag sover, försöker sova, leker med min iPhone eller ber Johan springa små ärenden.
 
Trots min tilltänkta vila så är huvudet i full gång. I veckan som kommer ska jag skriva prov på det jag pluggat den senaste månaden - placeringsrådgivning. Det är en certifiering som hör jobbet till och jag är mån om att klara den. Den stressar mig, även om jag försöker låta bli. Därför försöker jag tillvara på mina sjukdagar så gott jag kan och plugga, ändå. Läsa och skriva. Läsa lite till. Men ni kan ju själva räkna ur hur lätt det är att läsa med ett huvud som nyss sprängdes i ett skruvstäd...? 
 
Men då har vi honom där igen. Johan. Som inte bara servar mig med Treo, pencillin och yoghurtsålar utan lägger sig i sängen bredvid mig och läser högt ur min tråkiga tegelsten till bok. Lycko mig som har honom ♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: