Happy Halloween då!

 
Vi brukar inte fira Halloween. Jag är inte speciellt förnybar när det kommer till att lägga sig till med nya traditioner. Sen tycker jag det blir lite tramsigt med hela den här köpgrejen. Amerikanskt och kletigt. Nä. Det är inget för mig. Däremot är det kul med lite pyssel! Allting som ger en anledning att pyssla något nytt med ungarna är välkommet.
 
Våran Hallween består alltså av denna pumpa. En arg Jack-o’-lantern som virrat runt mellan himmel och helevete och landat på vår bro. Estrid gillar den historien. Nu står han utanför vår dörr och lyser upp natten med sitt bistra leende.
 
Hoppas Johan känner sig välkommen av den här när han kommer hem i kväll! Bara han kommer innanför dörren så kommer han garanterat bli glad, för här doftar det pumpapaj i hela huset. Även detta något jag aldrig gjort förut, men det luktar otroligt gott och det brukar vara lovande. Ingefära, kanel och kardemumma.
 
Trevlig helg då allihopa! ♥
 
 
 


Andrea

Vad fin!! Jag gjorde min första pumpa nånsin i år. Det var faktiskt svårare än jag trodde. Och himla kletigt! Men kul! :)
Jag som älskar Halloween! När kvarteret fylls av utklädda kids och hela Hollywood vimlar av den ena freakigare kostymen än den andra :D
Men helt klart kan det bli lite väl amerikanskt, och det är en himla köphysteri kring alla stora helger här... ibland känns det som att USA lever bara för att konsumera :/
Ha en trevlig helg!

2012-11-03 @ 07:44:24
URL: http://www.thegreenspot.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: