Att uppskatta det enkla.

Kan det finnas någonting positivt med att ha illamåendesjukan, haft ett migränanfall, fått urinvägsinfektion och dessutom haft månadens smärtsammaste tjejmage på i stort sätt samma gång? Jo. Det gör det faktiskt. Sällsynt är de gånger då man efteråt känner sig lika nöjd med så lite.
 
Som i dag tillexempel. Jag har vaken spytt eller skitit på mig. Jag har inte haft några vanföreställningar, alla kroppssdelar känns som mina egna och synen är fullgod. Jag kan dessutom kissa, om jag skulle vilja. Vilken lyx, va? Det finns alltså goda förutsättningar för att det kommer bli en bra dag idag!
 
Tänk om vi här i vällevnadssamhällena hade en lite mer grundläggande syn på livet, emellanåt. Tänk om människor hade lite fler dagar som den här. I det stora hela tror jag det skulle göra folk lyckligare.
 
I dag ska jag nog gå en promenad på lunchen. Gissar att den kommer bli friskare än på längre.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: