Från mormors garderob

Jag hjälper mormor att rensa ur hennes garderob. Kreationer från många decennier tillbaka ska sorteras och säljas på loppis eller köras till Röda Korset, men mitt i allt detta hittar jag själv några guldkorn som jag lägger vantarna på.

Min mormor har varit en riktig fachionista som älskat mode och snygga kläder, därför är det ett enormt projekt att få ordning på det hav utav kläder som hon samlat på sig. Bland mycket annat hittade jag den här rosa pralinen. Först kunde jag inte bestämma mig för om den var snygg eller liknade ett presentpapper, men ju mer jag har den ju mer gillar jag den! Den är i från sent 60-tal/tidigt 70-tal. Tänk att den är över 40 år gammal och fortfarande idag får vara med! Det är coolt.

Jag skulle vilja ha den på mig nästa gång jag träffar mormor. Tror hon skulle tycka det var kul att se att hennes gamla klänning fått nytt liv!



Annie

Fantastisk! :D

2012-05-16 @ 21:26:54
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Emelie med Hugo&Vilma

Jag gillar den skarpt! Underbar klänning, och lite roligt med en klänning med en historia.



//Emelie

2012-05-18 @ 11:16:05


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: