Ett stukat finger



I helgen gjorde Estrid illa sitt finger när hon hoppasde i sängen med sin kusin. Estrid som inte är den som piper i onödan, grät i flera timmar och fingret svullnade upp och började skifta i blått. Jag fick en flashback från när hon klämde fingret i bildörren och det hela slutade med att fingret läkte ihop snett. Därför tänkte jag inte vänta med att kolla upp skadan denna gång!

Men efter 3,5 timme på aktuen kunde jag däremot lugna mig med att det bara var en stukning. Tur det. Efter hanteringen av hennes förra fingerskada kändes det otroligt skönt att veta att skelettet var helt i alla fall.

Estrid var så fantastiskt duktig som satt och väntade så länge inne på akuten. Inte ett enda gnäll eller tjat, bara tålmodig och förstående. Hon börjar bli stor. Man kan prata med henne. Förklara. Nu kan hon böja fingret och säger att det inte gör ont längre. Förhoppningsvis lärde hon sig att man inte ska hoppa på varandra i sängen heller...


Linn

Oj vad fin hon är!!! Tur att fingret mår bättre.

2012-03-08 @ 13:07:26
Isabelle

Stackars söta Estrid men vad skönt att det "bara" var en stukning och att det börjar kännas bättre igen.

2012-03-08 @ 19:21:43
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Emmy

Estridh sa ju att Siri klev på hennes finger. Siris utsaga var väldigt saklig och lyder som följer: De ville båda klättra upp på fösterbrädan för att hoppa från den ner i sängen. Estrid satte sin hand på elementet för att ta stöd och Siri satteav misstag sitt knä på Estrids finger, varpå estrids finger måste ha tryckts ner mellan spjälorna på elementet. Det är trångt mellan spjälorna men ett litet barnfinger går nog ner precis, de är även vassa på under sidan därav såret på fingret. Det låter troligt. Jag tror faktiskt inte att de hoppat många skutt i sängen (det låter nämligen rejält)trots att de olovandes stängt dörren, de visste väl att de skulle hitta på något förbjudet. Så typiskt jag var inne i badrummet 10 minuter (nöden har ingen lag)och så händer detta. Men det är väl så, man röjer ju potentiella olycksrisker hela tiden, gjorde man inte det så skulle väl de små knappt vara vid liv. Tur att det gick bra för Estrids lilla finger, jag var så orolig. Du ska veta att jag hade dåligt samvete för detta när ert ban blir skadat i vårt förvar. Krama om E från mig<3

2012-03-08 @ 22:06:05
Pauline

Men Emmy! Det ska inte du ha dåligt samvete för. Man kan inte skydda barnen ifrån allt. Olyckor händer. Som förälder gör man alltid sitt bästa för att röja potentiella olycksrisker, precis som du skriver, men man kan inte vara på alla ställen hela tiden.



Jag tror jag var mest orolig eftersom jag visste hur det gick med hennes finger förra gången. Då är man lite extra nojig bara därför. Nu gick det bra ändå! Såret har börjat läka ihop och hon böjer på fingret i stort sett som vanligt. Man kan inte skydda de små i från allt - även om man skulle vilja. Kram! <3

2012-03-09 @ 11:43:47
Terese

Vad fin hon är Estrid!

Hoppas fingret blir bra. :)

2012-03-09 @ 14:39:41
Lisa H

stackars liten:( Hoppas det inte gör mer ont nu, skönt att det inte var brutet iaf!

2012-03-10 @ 11:27:26
Sophia

Och söt som socker är hon också! Otroligt charmig ser hon ut!

2012-03-10 @ 18:53:26
URL: http://jaghetersophia.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: