Fråga från en läsare

"Vad fint och härligt du beskriver kärleken till Signe! En fundering bara, är det olika känslor för dina två barn? Jag har själv inga barn (än), men tycker att det är intressant hur det fungerar med kärleken och känslorna.. Jag förstår att du älskar dem lika mycket, men skiljer sig känslorna åt? Tack för en otroligt fin och inspirerande blogg!"

Tack Linn! Det är en intressant fundering och jag har tänkt ganska mycket på den sedan du skrev detta. Det är svårt att klä känslor i ord så att det gör dem rättvisa. När jag försöker se på känslorna med lite perspektiv kommer jag nog ändå fram till att det inte är någon skillnad. Känslorna är lika stora, lika varma och lika överväldigande. Det som skulle kunna utgöra en skillnad mellan dem är egentligen att de är olika personer och man har olika relationer till olika människor, även om det är ens barn. Barnens olika personligheter gör att man närmar sig barnen på olika vis och visar sina känslor på olika sätt. Även barnets ålder gör att man förhåller sig olika till barnen och därmed skapar en skillnad. Men känslorna i sig är dem samma.

Jag vet inte om det blev luddigt? Men det är svårt att jämföra och sätta ord på känslor. Ni andra flerbarnsförsäldrar som läser detta. Hur känner ni och hur skulle ni jämföra känslorna? 

Tack Linn för dina fina ord om bloggen, och jag hoppas du ska fortsätta läsa och uppskatta den!



Linn

Tack Pauline för ett fint svar! Vad glad jag blev när jag såg att just min fråga fått ett eget inlägg :) Lycka till på cykeltävlingen idag och fortsätt skriva precis som du gör, du är en sann förebild och inspiratör!

2012-06-09 @ 09:33:21


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: