Bilder i från Tjejvättern

Eftersom Vätternrundan är ett motionslopp och ingen tävling så läggs ingen resultatlista ut. Däremot kan man söka på namn, startgrupp och starttid för att se andras och sina egna måltider. Som ni säkert förstår är jag ändå skitsugenpå att veta hur jag ligger till rent tidsmässigt. Därför har jag gjort lite uträkningar.

I min grupp startade totalt 62 personer samtdigt. Av dem var det 1 person som fick bättre tid än mig.

I min grupp, den före och den efter startade totalt 200 personer. Av dem var det 6 personer som fick bättre tid än mig.

Tar man det som stickprov och drar ett snitt innebär det att jag fick bättre tid än 88 % av de tävlande. Jag hörde till de 12 % med bästa tid. Av 5800 st tävlande! Det får jag ändå lov att säga att jag är väldigt nöjd med. Självklart cykla inte alla efter att få en bra tid - men jag gjorde det och jag lyckades med det!


(bild borttagen)
 
Lite bilder från innan starten och uppvärmningen när jag var skitnervös och laddad.

 
(bild borttagen)
 
Här står jag i min startfålla och väntar på att få cykla i väg. Passar på att förbereda Runkeeper på mobilen.
 

3½ svettiga timmar senare rullar jag in på upploppet!
 
(bild borttagen)
 
En trött men väldigt glad Pauline kastar sig på gräset efter målgång. Jag fixade det tametusen!