På en ö i Mälaren

Igår tog vi båten ut till en ö i Mälaren. Där låg vi sen och solade, åt picknick och badade. Eftersom jag är en riktig badkruka som avskyr att bada ute i sjöar och hav, hade jag normala fall aldrig badat. Det kan komma ormar och fiskar på benen och man vet inte vad som gömmer sig nere på botten. Kanske ett lik? Eller så har jag kanske sätt för mycket film...
 
Hur som helst måste jag nu pina mig ner i vattnet om det ska bli någon Vansbrosimmning för mig i helgen. Jag testade också våtdräkten för första gången. Det gick bra! Den höll mig varm och förutom att det var otäckt i vattnet var det ganska skönt att simma.
 
Det var en mysig utflykt. Estrid fick öva på att flyta i sin flyväst och sen hittade hon fågelägg på stranden. Signe nöjde sig med att plaska vid strandkanten, men lärde sig också ett nytt ord - båt. Första båtturen för i år. Nu är sommaren här på riktigt! 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: