Inget nyårslöfte, men ändå.

Gud så skönt att ha helg! Jag har verkligen tagit ut mig i veckan, så några dagars vila var behövligt. Det beror inte bara på jobbet, utan jag har ju börjat träna också. Hör och häpna! Pauline har köpt träningskort. Första träningspasset var Body Pump och jag var otroligt nervös innan. Tänk om jag lassar på för mycket vikter? Tänk om jag inte hänger med i tempot? Tänk om jag glömer raka mig under armarna? Listan kan göras lång. Men väl på plats gick det väldigt bra och träning visade sig faktiskt kunna vara ganska kul.

Dagarna efter var däremot inte lika kul. Träningsvärken var fullkomligt mördande och jag var nära på att få sjukskriva mig från jobbet. Min kropp var i chock. Sedan dess har jag gått på ytterligare att pass och tränat i gymmet. Det går bra. Även om jag mer eller mindre liknar en blek sparris som vuxit under jord, är jag förvånansvärt stark. Det är skönt att ta ut sig. Jag tror detta kan vara något för mig. Men att piska upp en soffpotatis ur sin bekväma vrå är inte detta lättaste, men den här gången har jag bestämt mig.

Hur hinner jag nu med detta? För det tar ju tid ifrån familjen. Jo, jag tänker såhär. Antingen går jag hemma och blir en trött och energilös mamma som inte trivs med mig själv, eller så investerar jag några timmar i veckan i mig själv för att bli piggare och gladare när jag väl är hemma. Det känns som en bra kompromiss.

Mitt schema ser ut som följer:
Tisdag: Gymmar innan jobbet
Torsdag: Gymmar innan jobbet
Söndag: Antingen body pump, body step eller ett boxpass.

Mina mål är:
- Få mer enegri i vardagen
- Använda träningen som ett sätt att rensa hjärnan, ladda ur.
- Bli starkare och få bättre hållning
- Gå ner 4 kg
- Få bättre kondition

Det låter väl inte helt orimligt, va? Jag ser fram emot detta. Det känns kul. Ja, det känns faktiskt kul - det är den viktigaste byggstenen för att lyckas.


stina

nej du det låter verkligen riktigt bra och hållbart! men kom ihåg att uteblir någon träning så betyder inte det att du misslyckats så du hänger upp dig på det. för så är jag duktig på att göra tyvärr. räkna istället bara träningen som blir av och förstå att det inte är hela världen om det inte blir som man tänkt sig en vecka :) det här kommer du greja galant. få bara in det till en vana så kommer du inte vilja vara utan träningen :)

2012-01-22 @ 18:22:27
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
Sarah

HEJA! Jag har tränat lite si och så sen i början av oktober, men nu satsar jag på träningen med 12 nyköpta pt-timmar som ska användas en gång i veckan :)



Lycka till och försök och håll i gång, det är så himla härligt!

Kram!

2012-01-22 @ 22:32:17


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: