En mysig dag med kräksjuka?

Låter som en konstig titel? Men ja, jag är kräksjuk. Eller egentligen är jag det inte längre, men tröttheten dröjer sig kvar. Förut har jag anat att kräkningar måste vara Guds straff till människan, men nu är jag alldeles säker. Det är det vidrigaste man kan ägna sig åt. Fullkomligt avskyvärt. Som tur är behöver jag inte hänga speciellt länge över det vita porslinet, eftersom jag får kvälningar bara av blotta tanken på att mitt ansikte befinner sig i toaletten.

Lyckligtvis är det en snäll magsjuka som i stort sätt är över. Den här dagen har faktiskt varit ganska mysig. Låter det konstigt att säga så? "Jag har varit hemma och myst och varit magsjuk". Jo, men så har det faktiskt känts. Barnen for iväg till dagis och jag kröp tillbaka i sängen bredvid Johan. Där sov vi sedan till 12:00. Hur ofta händer det liksom? Tända ljus i sovrummet och nerdragen gardin. Mitt på blanka tisdagen. Livet har varit sämre.

I morgon fullföljer jag plikskyldigt mina "48 timmar sedan senaste kräkningen". Den lediga dagen tänkte jag fördriva med att dricka ingefärsté och läsa min nya tidning FOTO som dimpte ner i brevlådan idag. Visst är det något extra med att prenummera på en tidning? Sen kommer barnen hem från dagis och då ska jag ta tillfället i akt att vara så mycket jag kan med dem. Det är trots allt inte varje dag vi har så många timmar ihop. 

Nu ska jag prova om magen vill ha svartvinbärsyoghurt. Hoppas det, för munnen är väldigt sugen på något gott.

Godnatt! ♥



Isabelle

Hoppas du mår bättre igen!

2012-01-25 @ 19:53:10
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Anna

Men varför går barnen på dagis om du är magsjuk och Johan ändå är hemma? Bara nåt jag funderade på när jag läste...

2012-02-02 @ 12:46:54
Pauline

Barnen var på dagis för att jag skulle få vila och få några lugna timmar tillsammans med Johan. Dessutom är vi måna om de går de få timmar de har på förskolan nu när Signe är ny. Ju mer rutiner desto bättre.

2012-02-02 @ 15:48:08
Anna

Att rutinerna är viktiga förstår jag, det verkar dock lite respektlöst mot alla andra föräldrar att skicka barn som kan ha magsjukebakterier till dagis eftersom det smittar så himla lätt.

2012-02-03 @ 19:26:38


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: