Vem blir inte snäll av en sån här?


Något recept blir det inte, för smeten är en freestylad kladdkakevariant.

Baka är roligt. Estrid och jag brukar göra det ihop, och kan göra nästan allt själv. Knäcka ägg utan skal i smeten till och med. Det värsta med aktiviteten bakning är att det blir så förbannat gott när det är klart. Man tvingas helt plötsligt äta upp 10 cupcakes som man aldrig annars skulle köpt hem.

För att slippa äta upp alla själva, tog vi med ett gäng som en välkomstpresent till vår nya granne. Har jag berättat det förresten? Vi har fått en ny granne på våningen under oss. Den förra flyttade för att hon inte stod ut när barnen lekte ovanpå. Den nya tjejen verkar dock förstå att man inte kan be en 1-åring tassa på tå. Hon förstår förhoppningsvis också att att man som hyregäst har full rätt att få tappa ett blockljus i golvet kl. 12:00 på förmiddagen, utan att mötas av ett vansinnesvrål. Hon är en fullt normal och balanserad människa med andra ord. Ingen är gladare än oss för det.  


Andrea

Vilken fin ny header! Ah jag alskar som vanligt att kika in har, speciellt nar jag ar ute pa resa. Kanns sa hemma pa nat satt! Mysigt och fint <3

Men jag maste ha fatt minneslucka. Varfor bor det folk under er? Bor inte ni ensamma i en villa? Om inte internet var sa segt skulle jag kolla tillbaka i gamla inlagg men det kommer ta en evighet! Hoppas allt ar bra med er!

2012-02-23 @ 23:31:21
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Emmy

Med de där goda bakverken så har ni nog bäddat för en god relation till grannen. Tappar ni ett blockljus i golvet nån mer gång så får ni väl baka lite mer!

2012-02-24 @ 07:56:16
Isabelle

Såg otroligt goda ut!

haha, ja grannar kan ju vara kul vi bor högst upp och har två våningar under oss. Barn under oss och en samlingslokal till kyrkan längst ner och det är lyhört. Vi kan urskilja sång och musikstycken från krykanslokaler utan problem. Så vi vill inte ens tänka på hur bra våra grannar hör oss när vi går i lägenheten. Vi har ju inga barn men en hund som älskar en tung boll som låter illa uppe hos oss, det blir nog endel dunsande i grannens tak. Men jag håller med med barn får man räkna med lite ljud, precis som det ska vara!

2012-02-24 @ 08:57:42
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Pauline

Hon var lite i det kantigaste laget, vår tidigare granne. Huset vi bor i är dock otroligt lyhört och jag förstår att hon störs av barnljud, speceillt då hon jobbade natt. Men det fanns inte så mycket vi kunde göra åt det. Barnen måste få leka liksom.



Vi bor i en villa, det stämmer. Men den är uppdelad i två lägenheter. Vi har halva undervåning + hela övervåningen, och grannen under har andra halvan av undervåningen. Huset är gammalt och egentligen inte byggt/ljudisolerat för att flera ska bo ovanpå varandra.

2012-02-24 @ 11:33:13
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Pauline

Andrea! Vad kul att du forstätter kika in här förresten! Det är otroligt kul och smickrande med er gamla rävar som följt bloggen så länge och fortfarande uppskattar den. Ni gör det mycket roligare att blogga!

2012-02-24 @ 11:35:45
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Sara

Det ÄR vekligen kul att kika in här då och då!! Har följt er sedan du väntade Estrid och det känns ibland som att jag känner er :) Fortsätt blogga, du förgyller mina dagar med er kärleksfulla lilla familj!

2012-02-25 @ 10:14:43


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: