Jag är precis som människor är mest



Jag har upptäckt en sak, en ny grej med mig själv. Min kropp verkar mot förmodan fungera som precis alla
andra människokroppar där ute. Jag mår nämligen bättre av att träna. Det trodde jag inte! Min övertygelse har varit att min kropp är som gjord för att ligga på soffan och äta bakverk, och minsta lilla aktivitet har min kropp motsatts sig i form av trötthet, tjockisångest och total utmattning. Men nu har det blivit andra bullar! Jag är gladare, har mer tålamod och är både lugnare och effektivare på samma gång.

Jag och kroppen har kommit överrens. Vi samspelar. Drar jämnt. Vi har hittat en sorts medelväg som gör att min hjärna kan stå ut med ansträngningen som min kropp behöver, och i gengäld får sinnet lugn och ro. En bra deal.

Faktum är att det inte alls känns så motigt som jag tänkt mig. Det är kul att ta på sig träningskläderna. Det är spännande att se hur ett nytt pass går till. Det är skönt att komma bort och rensa tankarna. Det absolut bästa är söndagseftermiddagen efter ett hårt pass när jag tassar in i bastun. Alldeles själv är jag eftersom alla andra har så vansinnigt brottom hem på kvällskvisten. Så där sitter jag på den brännheta bastubänken, njuter av att andas svettig luft samtidigt som balsamet verkar i mitt hår. Veckans belöning. Yes.  


Linn

Bra jobbat! Träning är underbart, man blir beroende av ruset i kroppen. Kämpa på!!

2012-02-06 @ 09:26:29


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: