We made a wish and you came true ♥



Signe är en sån fin person. Hon är så rolig och har massor av bus och fjanterier för sig. I en text från när jag var liten beskrev mig som en fyrverkeribebis, och det stämmer precis på Signe. Hon sprakar av bus och glädje!

Framför allt är hon så otroligt smart. Hon förstår typ allt vi säger, och även om vi inte säger något så läser hon ändå av situationen och förstår vad som är på gång. Det enda som avslöjar att hon är ett barn egentligen är att hon inte kan uttrycka sig i ord, skiter på sig samt roas av att kladda med maten. I övrigt känns hon lika klok som en annan. Hon är som en vuxen i en liten kropp. Jag brukar tänka så när jag pratar med henne också. Jag har ju en teori om att barnen lär sig bättre om att göra som vuxna, utan några större förenklingar. Ja, till en viss grand givetvis. Ni förstår säkert.

Jo förresten. I helgen klev Signe upp ännu ett steg upp på vuxentrappan och gick på toaletten för första gången. Sedan en tid tillbaka har vi märkt att hon uppmärksammar vad som händer och sker i blöjan, vilket vi tänkte uttnjyttja. Nu är det en insats på toastolen och glada miner som gäller, och det har faktiskt givit resultat. Hon har både kissat och bajsat där och verkar tycka att det är roligt och spännande. Vi är på rätt väg!

Allt går så mycket fortare med andra barnet. Herregud. Hon var ju liten nyss?





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: