Picknick vid båtbryggan


Efter hämtningen på dagis picknickar jag och Estrid vid båtbryggan


På förskolan har de berättat att Estrid älskar de små barnen allra mest. Det finns en flicka, lilla Annie, som är hennes absoluta bästis. Annie är bara ett par månader äldre än Signe och alldeles nyinskolad. Vid lämningen kramar hon Annie och håller hennes händer, smeker hennes små lockar i nacken och säger "Åh, lilla Annie. Du är så söt!". Skulle det vara någon dag när Estrid inte vill gå in hjälper det att säga "Men tänk vad roligt att få leka med lilla Annie!" och då blir hon helt plöstigt väldigt positiv!

I går när jag hämtade henne hade hon svårt att slita sig från Annie, men då lockade jag med en picknick vid båtbryggorna i stället. Jag hade packat ner filt, mackor, vindruvor och russin och medans Signe sov i bilen satt jag och Estrid på bryggorna och myste. Det blir alltid spännande äventyr när man gör saker med Estrid. Hon såg nämligen både hajfenor och sjörövare där vi satt och fikade, själv hade jag oturen att råka titta åt fel håll precis när dessa exotiska inslag dök upp. Annars hade jag givetvis lagt upp dessa bilder också. Då hade ni blivit impade va? :)


Lisa

Hej!

Vad mysigt ni ser ut att ha det! Och vad gullig Signe är när hon sover! Arvid vispar runt sådär han också! Och vilka FINA bilder din kamera tar! Hyllar



Ja, vi firar också fem år i år. Tänk vad länge. Kul att ni ska göra nåt mysigt! Spa är säkert romantiskt och mysigt mitt i vintern. Har aldrig provat, men skulle gärna vilja. Vet inte var man kan åka på solsemester i dec/jan? Kanarieöarna är ju närmast, men det är ganska kallt då. Annars finns det ju Thailand och såna ställen, men då bör man ju vara borta längre än en helg. Annars kan ni ju vänta några månader och åka till solen. Tänk att sitta ute på kvällen i en nattsvart stad kring medelhavet och det är varmt ute medan det kommer små söta gatukatter förbi. Underbart!



Ta hand om dig nu!

Kram!

2011-09-21 @ 14:55:10
Emelie

Ja, vi brukar nästan alltid fika på waynes, har liksom blivit vårt stammishak:P



Gävle är en mysig stad, det håller jag med om. Jag trivs faktiskt jättebra. Men Uppsala är väl också trevligt?



Annars får du helt enkelt flytta hit så man kanske får chansen att springa på dig nån gång, skulle vara kul :)



Kram

2011-09-21 @ 22:09:26
URL: http://inteallaindianer.wordpress.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: