Estrid, Signe & Lumix

Testfotografering hemma och ute i en regning trädgård


Det tog bara 42 timmar från att jag beställde kameran hemma vid datorn, tills den var i mina händer. Bra leveranstider får man säga! Så nu är den alltså här, min nya lilla bebis ♥

De senaste kvällarna har jag legat och läst instruktionsboken tills jag somnat på kvällen, men mycket funktioner är precis som på vår gamla kamera vilket är praktiskt. Förut har jag oftast använt autofunktionen, men nu ska jag bli duktig på att använda slutare/bländare också och lära mig ta riktigt fina bilder.

Jag är så glad! Äntligen kan jag fota på riktigt!



Sussie

Jag har också en sån halvsystemkamera. Saknar dock bländare och slutare funktionerna på min. Kan bara välja färdiginställda val som macro, vidvinkel, porträtt osv.

Så nästa kamera jag köper ska jag se till att jag kan justera detta själv. Älskar att leka med skärpedjup.



Kram

2011-09-09 @ 17:24:24
Pauline

Visst är det roligt! Jag älskar att fota. Speciellt roligt blir det när jag kan använda de till något och få visa upp bilderna här i bloggen. Men de färdiga inställningarna är det också kul att fota, det blir enkelt väldigt fina bilder och man känner sig skitproffsig fast det är kameran som gjort jobbet!



Kram!

2011-09-09 @ 18:05:55
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Emelie

Han skämde verkligen bort mig, nästan lite för mycket faktiskt :P Fast jag gillar det såklart;) Det kommer att komma ut ett inlägg i bloggen om hur jag hade det senare.



Olle är fem månader, så snart ett halvår:) Gud, tiden går så fort!



Kram emelie!

2011-09-10 @ 14:50:00


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: