En ny kompis?

Det finns det en vänlig flicka på förskolan, trots allt. Maja är ett år äldre än Estrid och väldigt driven och utåtriktad. När jag ska gå hör jag hon säga till en annan pojke "Du Ludwig, ska vi gå och fråga om Estrid om hon vill leka med oss? Jag tror hon skulle vilja det". Så söt!

Jag mötte Majas mamma i grinden på väg ut, och växlade några snabba ord om hur läget på förskolan var. Då bjöd hem oss, så att flickorna kan lära känna varandra lite bättre! Förhoppningsvis får det Estrid att känna sig tryggare och börjar tycka det är lite roligare att gå dit. Eftersom Maja också har en lillasyster (exakt lika gammal som Signe!) går även hon 15h/vecka och är på förskolan samma tider som Estrid. 

Jag tror detta kan bli riktigt bra. Det visade sig sen att vi bodde bara ett stenkast ifrån varandra, så bättre kan det inte bli!



Andrea

Åh, vad härligt för Estrid med en kompis! Vad skönt att det verkar bli bättre på förskolan.

2011-10-20 @ 13:15:07
Andrea

Men vad skönt! Hur bra som helst ju :)

2011-10-20 @ 17:49:52
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Anonym

Vad skoj!! Det verkar ju vara helt perfekt! Skönt för Estrid och vad skönt för er!

2011-10-20 @ 19:36:37
Hanna

Jag stämmer in i glädjekören. Perfekt!

2011-10-20 @ 19:39:35


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: