Söndag morgon



Det är mysigt att vakna på morgonen bredvid de här små♥ Mina sötfisar. Ibland har Estrid tassat upp till oss på natten, då vaknar vi alla i vårat sovrum. Egentligen gillar ju inte jag att ha barnen i sängen, men har kommit fram till att det kan variera. När Johan är hemma sover jag ganska dåligt om barnen ligger nära mig sängen, men när jag är ensam med dem sover jag dåligt om de inte ligger alldeles bredvid mig. Undra varför det är så? Eftersom jag alltid tänker att människor är djur med instinkter, är det säkert naturligt att jag som grottmamma vill samla ihop mina grottbarn när flocken krymper.

Vad ska vi hitta på idag? Jag är sugen på att baka något. Det enda negativa med att baka är att man får så himla mycket godsaker att fylla upp skåpen med, som man bara måste äta upp sedan. Har ni tips på något som är nyttigt och gott att baka? 


Stina

Du det finns så sjukt mycket gott och nyttigt som du och barnen kan göra. Jag rekommenderar dig att införskaffa boken "raw delight" av Erica Palmcrantz Aziz. I den är det bara godsaker som desserter, kakor, pajer, chokladmousse som jag för övrigt gjorde igår kväll. Supergott! Jag rekommenderar även Renée Voltaires böcker "en salig blandning" och "peace, love and food". Underbara, inspirerande, hälsosamma och goda ;)

2011-10-23 @ 14:29:42
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
Annika

Hehe, såg denna kommentar ovan och jag var bara tvungen beställa boken "raw delight", (150kr ink frakt på kulturbutik) hoppas den passar bra - älskar också allt man bakar så skulle ju vara ett plus om det är nyttigt ;)

2011-10-23 @ 20:24:13
Pauline

Men Stina! Vilka perfekta tips! Precis sånt jag ville ha som svar :) Både jag och Annika bugar och bockar. Den boken måste jag också skaffa!

2011-10-23 @ 20:53:32
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Anna

Vilken söt pyjamas Signe har!! :D Förövrigt är ju tjejerna ursöta med, men de är väl ingen nyhet för dig! ;)

2011-10-24 @ 13:19:33
URL: http://luene.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: