Familjen Annorlunda 2021


Det här såg ju mysigt ut – eller?


Ni vet säkert att Estrid älskar småbarn. Hon är mer barnkär än vad jag någonsin varit. Hon skiner upp så fort hon ser en bebis. Jag - å andra sidan - har aldrig gillat barn egentligen, endast mina egna. I helgen såg Estrid mig ta ett p-piller. Hon blev givetvis nyfiken och undrade vad det var. Så här gick samtalet då:

"Vad äter du?"
"En tablett."
"Varför?"
"Ja... Så att det inte ska flytta in en bebis i min mage."
"Men åh. VARFÖR DÅ?!"
"För att vi inte vill ha fler bebisar nu."
"Men mamma. Jag vill att vi ska ha jättejättejättemånga bebisar!"

Sen blir hon jätteledsen, ger mig en besviken blick och håller upp tio fingrar - så många syskon vill hon ha! Lite avskräckande frågade jag om hon verkligen ville ha huset fullt av grinade bebisar som bajsade på sig, drog henne i håret och tog hennes grejer. Jajemen. Det ville hon. Jag vet inte riktigt om jag håller med henne på den punkten... Haha!


Linn

Haha, underbart!!

2011-10-12 @ 15:11:21
Pia-Maria

Åhhh så rolig bild! Måste vara årets blogginlägg detta!

Fick mig dagens skratt!!!

2011-10-12 @ 19:09:03
URL: http://www.familjenslyckan.bloggplatsen.se
elina

pauline vart bor ni nu?

2011-10-12 @ 22:25:57
Pauline

Tack! Haha, jag hade ganska kul när jag satt och plockade ihop den. Estrid smög upp bredvid datorn och tyckte det var SÅ kul att se Signes huvud dyka upp på olika kroppar.



Jag googlade på "10 barn" och fick upp bilden på en 10-barnsfamilj som var med i Familjen Annorlunda. Jag tänkte att jag skulle skriva "bilden är ett montage", men tyckte det kändes lite överflödigt. Eller vad tycker ni?

2011-10-13 @ 10:31:16
Isabelle

haha, vilken härlig bild!

2011-10-13 @ 11:32:31
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Mathilda

Hehe vad söt hon är:) det är bara att ofra dig pauline:) nedå skojade bara. Är så roligt att höra vad små säger! Kram

På er



/mathilda

2011-10-21 @ 20:06:06
URL: http://thildaz.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: