En glad sol från förr.



Kanske ett konstigt inlägg, men är det bara jag som får världens nostaglikänsla över denna gamla Hemköpkasse? Det har legat gamla dukar i den i ungefär hundra år tror jag. När jag plockade upp dem och fick se Hemköps glada sol kände jag bara "Åh! Jag är 8 år och bor i Älvkarleby igen!".  

Men jag kanske har fel. Hur gammal kan påsen vara? Bara deras slogan "Välkommen till kundvänliga Hemköp" känns som hämtad från en annan tid.


elina

http://www.youtube.com/watch?v=AdE6LQg3-Ew

denna reklam är från 1997 så det är inte helt omöjligt att din påse 15 år snart..

2011-11-11 @ 23:26:40
Terese

Spara den! Åh det är så kul med gamla kassar, tidningar och andra vardagliga saker som förändras hela tiden. Man borde spara lite mjölkpaket och sådant och ta fram om 10 år. :)

2011-11-12 @ 16:24:42


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: