Grisglass och annat tok

Vi åt glass idag. Bor man i Svergies finaste sommarstad och har gångavstånd till Glassbaren skulle det vara idioti att låta bli! Vi har haft det kul idag. Det är så roligt att vara med Estrid! Höra henne berätta saker, svara på alla hennes 211 frågor och skratta åt hennes roliga kommentarer. I dag fällde hon de här kommentarerna:

...när jag ber henne skynda på med valet av glassorter citerar hon Doris i "Hitta Nemo":
"Ja ja ja... stora BOSSEN!"

... när jag ätit upp och belåtet klappar mig på magen:
"Nu blev du bra tjock va? Haha!"

... när vi båda är klara och ska gå vidare:
"Det där gick inte av för hackor!"





När vi var klara och skulle gå frågade hon bakom den enorm glassdisken Estrid vilken sort som var godast. Då svarar Estrid:

"Den med GRISAR i!"

Haha. Givetvis menar hon den med polkagrisar i. Ja, det är tur att hon har mig som kan översätta hennes knaserier så vanligt folk begriper.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: