Intressanta stavningar på Familjeliv

Många av er har säkert hängt endel på FamiljelivSveriges största familjesajt. Man kan ha ganska kul där. I deras gigantiskt disskusionform är folk både roliga och vansinniga men framför allt väldigt underhållande. Eftersom man kan vara helt anonym skriver folk i bland de mest fascinerande saker! Förut hade jag en riktig profil och förde vettiga samtal med folk, men nu smyger runt i disskusionstrådarna under hemligt alias (nope, jag tänker fortsätta vara hemlig!). Hittade igår en rolig tråd som fångat upp alla härliga felstavningar som florerar på sidan. Jag skrattar gott! Själv är jag ingen rättstavningsprinsessa, men ibland undrar man vad folk gjorde på svenskalektionerna...

"Stav fel"
(givetvis först ut)
"Bakrunds relation"
"Tuvär"
"Chremfrase"
"Torrsdas"
"Hor-moner"
"Harry Kuvert"
(den gillar jag)
"Axeptera"
"Särverar"
"Situvationer"

"Håller på med middagen. Klyft potatis, kyckling file, bea sås kokt broccoli och morötter."
Gillar att författaren är så konsekvent i sin stavning. Saknar dock boc coli och mor ötter.

"Homoröjer"
Föreställer mig en riktigt röjjig gayfest.

"Jag dömmer aldrig någon. Ni dömmer att andra människor som kan något ni inte kan, och säger att dom inte kan det."
Qué?

"Dessa jävla machomans..."
Vad är machomans? Kan det vara detsamma som machomän tro. Jag tänker på rymdvarselser och marsmän.

"Kan lägga till att jag inte köper kött i affären, allt mitt kommer från grannar."
Låter betryggande.

"Smaka på barnet mat om inte barnet är ditt? okej?"
Hemskt att äta små barn och sen kalla det för mat, om det inte är ens eget barn man äter!

"Någon mer som äter efter VVs gamla pointssystem?"
Pysslar vvs:are med pointsystem?

"hennes bilogiska mor"
Den som skrev det rättar dock sig själv i sitt nästa inlägg:

"hans bilogiska bor, ska det naturligtvis stå..."

"Klöss träd, katt tunnel bollar leksaks möss, pippande saker"
Vilken katt skulle tacka nej till pippande leksaker?


"Dygnkåt"
Är det när man är villig dygnet runt?

"Jag har ont i ena vänsterbröstet."
Hur många vänsterbröst har du?

"Jag trode som barn att snor var järnsekret och att man kunde raka snyta ut näsan."
Mums.

"Lyckas inte bli gravid med syskon."
Tur det för incets är nämligten olagligt.

"Vi är båda gifta med barn."
Även detta ett lagbrott.

"Förhållande med spädbarn- kraschar?"
Jo, i längden blir det ganska krävande att amma och byta blöja på sin partner.

"Går ca 15000steg/per"
Per vadå? Per Per?

"Här ligger det några spöken begravna."
Ingen felstavning, men ändå...

"Gravtest som inte fungerat."

Är det när man har råkat bli levande begravd?

"Gravid med aktivitetsersättning - vad händer sen?"
Du föder nio månaders retroaktiv aktivitetsersättning. Eller var det barnafadern som hette Aktivitetsersättning? Beror nog på hur man ser det?

"Jag gick omkring med ruckbart huvud från v.28 till förlossnigen."
Låter jobbigt, och lite vingligt. 



Lisa

Hahahaha åhh vad roligt, ja sånt där är ju faktiskt himla kul ;-)

2011-05-19 @ 16:47:32
Pauline:

Ja visst är det? Riktig sån halka-på-ett-bananskal-humor :)

2011-05-19 @ 18:31:04
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Anki

Hahahahahaha! Hela läggningen av bebisen gick åt skogen! Hon tyckte inte alls det var varken kul eller lätt att käka välling på en guppande mamma.

2011-05-19 @ 19:33:54
angelica

Haha, vilken bra start jag fick på dagen nu! :D

Hoppas du får en fin helg!

2011-05-20 @ 07:17:22
Emma - trogen läsare utan blogg

Språkpolisen säger: Incets? Nämligten?



Haha nej men min favorit var definitivt homoröjer! Det låter ju askul!

2011-05-20 @ 22:15:11
Pauline

Emma: Haha! Well, well, well... Även solen har fläckar! "Nämligten" så jag faktiskt idag när jag läste igenom allt, men orkade inte ändra just då. Kankse skulle vara på sin plats i ett sånt här inlägg :)

2011-05-20 @ 23:33:26
URL: http://sofiapauline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: