Solokvist



Nu jobbar Johan veckovis på båten igen. Det betyder att han är borta en hel vecka, och är sen ledig en. Finns ju för- och nackdelar med allt. Självklart är det otroligt tråkigt när han är borta från familjen så lång period i streck, men samtidigt får vi njuta ledigheten tillsammans varannan vecka! ♥

Jag är alltså solokvist. Det går bra med barnen också. Inga problem att fixa alla vardagsgöromål på egen hand, men det kräver mer planering än annars. Dessutom lönar det nu sig att vi ha inarbetat lite fasta rutiner.

I kväll har jag hyrt film och köpt godis från Karamellboden. Så nu ska jag bädda ner mig i soffan och avnjuta karameller och ett kärleksdrama, "Bright Star" i min ensamhet. God kväll!


Andrea

Bra val, Bright star är en riktigt bra film, bra manus, skådespelare och regi.

2011-05-04 @ 13:54:35
Pauline

Den var fantastisk! Vilken kärlekshistoria. Otroligt fint filmad också, nästan som ett litet stycke poesi i sig.



Han som spelade John Keats är ju samma kille som har huvudrollen i "Parfymen" - min favritfilm! Det var ett plus. Jag visste inte om att han var med i "Bright Star" när jag hyrde den, men det förhöjde ju bara filmen :)

2011-05-04 @ 14:57:23
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Andrea

Aha, jag tyckte nog att jag kände igen honom. Jag har sett Parfymen, men det var ett bra tag sen.

2011-05-04 @ 15:46:47


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: