Mam-mam-mam

När jag lämnar rummet kryper Signe efter och gnäller "mam-mam-mam-mam" och samma sak om hon vaknar på natten och är ledsen. Då ställer hon sig mot min säng och låter så. Jag är övertgad om att hon förknipppar mig med ordet mamma och det är vad hon försöker säga. Jag tänker ofta på små barns kompetens som toppen på ett isberg. Det är bara en liten del av deras medvetenhet och vi ser och märker eftersom de inte kan uttrycka allt de vet, känner och tänker. Därför tror jag givietvis att det är mamma hon säger :)

Förresten har hon börjar krypa på riktigt nu, alltså på knäna i stället för att åla sig fram. Hon gör det bara ibland men märker att det går lite smidigare, så det blir mer och mer. Sen har hon blivit grymt duktig på att ställa sig mot saker.


Mammas hjärta, 7½ månad gammal ♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: