Chokladbaka



Som Estrid säger. Det kommer av "Ska vi baka chokladkaka?", då har den lilla ungen slagit ihop det till att vi gör en "chokladbaka". Så smart! Den här gången blev det Leilas chokladmuffins med frosting. Hittade himla fina formar också (Åhléns) som gjorde hela bakandet lite roligare. Att tänka på är att lådorna kräver ungefär dubbelt så lång tid i ugnen, men det märker man ju.

Ja, jag blev ganska nöjd med mina skapelser. Alltså det skulle aldrig hända att jag inte tyckte om godbitar som dessa, men det fanns endel saker som jag ska ändra på tills nästa gång. Till frostingen ska jag ha riktig Phiadelphiaost (jag hade ICAs egna låssasost) och hoppa över citronsaften, jag ska fylla formarna mer så att de blir högre, trycka i chokladbitar i smeten innan de åker in i ugnen samt leta upp nå roligare dekorationer. kommer de bli perfekta!



.. men som sagt. De smakade ju inte direkt illa, om jag säger så!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: