Jag ger mig själv väl godkänt



Varje dag jag hämtar/lämnar på dagis ser jag ut ungefär så här. Jag kan inte nog beskriva hur nöjda vi är med bärselen vi köpte. Använder den dagligen och Signe älskar att åka där bak.

Det har varit en bra dag idag. Jag har tvättat, lagat en dundersats med chili con carne, diskat, damsugit, lekt med barnen, gått en promenad och haft tid över att sitta i soffan med en sovande bebis i famnen och se klart filmen som jag somnade ifrån igår kväll.

Nu kommer Johan sätta kaffet i vrångstrupen, men jag håller det faktiskt riktigt snyggt och prydligt runt omkring mig, fast det bara är jag och ungarna hemma. Ni vet säkert att jag är en lat person som bryr mig föga om ordning och redan. Men jag har faktiskt höjt min egen ribba på riktigt. Alltså inte bara för Johans skull när han är hemma. Jag märker hur jag plockar och donar, damsuger för att det känns bra (har aldrig tidigare hänt), drar täcket till rätta eller torkar bort vällingpulvret på köksbänken bara i förbifarten. De må låta som en självklarhet, men tidigare har jag inte brytt mig nämnvärt. Nu gör jag det!

Så jag ger mig själv väl godkänt. Ser fram emot när Johan kommer hem, bara 2½ dagar kvar nu. Är jag ambitiös kanske jag byter sängkläder till hans hemkomst. Det händer ju numera inte varje dag att jag har en karl på besök i dubbelsängen, så det kan väl vara en trevlig gest. God natt!



Johan

Jag gillar också att "åka där bak". Fniss

2011-05-04 @ 23:45:40
Johan

Oj jäv-ar..! Hade för mig att du måste godkänna alla kommentarer innan de visas. Så hade du kunnat låta bli att publicera den. Så var det tänkt. Jaja..

2011-05-04 @ 23:49:45
Lisa

HAHA AWESOME!

2011-05-05 @ 08:44:42


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: