En bra dag

Ja, för er som inte hunnit hänga med i svängarna. Vi ska flytta till fastlandet i slutet på maj. Efter mycket diskussioner fram och tillbaka känns det som en väldigt bra lösning, framför allt när vi hittade det här huset. Jag som trodde ni läste min blogg, inte bara tittade på bilderna :p

Nu längtar jag tills vi få se huset i verkligheten! Är så förväntansfull! Än så länge går vi på bara på bilder som svärmor tagit och hennes ord. Vi ska nog planera en tur över till fastlandet under april så vi får se huset. Blir ju mycket lättare att möblera rummen i huvudet när man vet exakt hur det ser ut.

Bra dag idag. Estrid har varit på dagis, sen har vi planterat krassefrön, blåst såpbubblor och lyssnat på ljudbok. Nu sover Signe. Den senaste veckan har hon förresten lagt sig till med en ful vana. Hon vaknar kl. 06:00, ibland tidigare. Det är på tok för tidigt! Fast vi under några nätter försökt lägga henne en timme senare vaknar hon ändå lika tidigt. Vad gör man? Ja, man får väl bara stiga upp och försöka se glad ut. Men jag är ganska morgonpigg och får sova på nätterna så det är inte hela världen, men av ren princip känns det motigt att kliva upp innan 07:00 en ledig dag. Visst?




Här är hon när hon ålar omkring och upptäcker sin omgivning. Nu får man hålla ögonen öppna så att inga av Estrids pärlor eller små griskultingar ligger på golvet och fastnar i bebisens hals. När Estrid var liten hade vi ju inte det problemet, för då var alla saker som låg på golvet bebisanpassade. Nu är det inte riktigt så...





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: