Sportlovsvecka på Fornsalen

Essi tycker om när vi går till Fornsalen. Hon gillar skeletten och vill gärna att jag ska berätta historien bakom dem. Hur de dött, om det är en flicka eller pojke och vad det fick för saker med sig i graven. När jag var liten var mitt drömyrke arkeolog och jag bukade gräva fram råttskelett i min morbrors gamla uvbur. Ja, vem vet. Kanske kommer Estrid läsa arkeologi när hon blir stor, utbildningen finns ju här i Visby om jag inte missminner mig...

Vart var jag nu? Jo! På Fornsalen har de denna sportlovsvecka lite pyssel för barn. Vi var dit och gjorde halsband, ringar och armband med inspiration från deras skattkammare. Under tiden jag och Estrid pysslade låg Signe på en fårskinnsfäll och övade sina krypar-skills. Det gick bra. Det är kul att Estrid är så intresserad av sånt som också intresserar mig :)










Annie

Åh, jag tycker det är så kul att du gör så mycket grejer med barnen! :)

Estrid verkar så med och intresserad av allt, utom skridskor då ;)

Signe verkar ju grym på det där med krypstyle, Nomi fattar ingenting av det där.. Haha!

KRAM!

2011-03-04 @ 22:53:51
URL: http://anniemolarin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: