Spring green



Jippi! Vår Ergobaby bärsele i färgen spring green har kommit! Är den inte snygg? Framför altt är den väldigt lätt, praktisk och skön att bära båda tjejerna i (dock inte samtidigt). Det går att bära barn mellan 3-18 kg i den både på ryggen, magen och höften.

Idag när jag lämnade Essi på dagis tog jag henne i selen på ryggen medans jag höll Signe i famnen. När Essi hoppat av snurrade jag bara runt selen till magen och där fick Signe sitta på vägen hem. Låter kanske tungat att kånka omkring på en treåring, men faktum är att selen födelar vikten så bra att det blir väldigt enkelt att bära. Tyngden sitter på höfterna snarare än på axlarna. 

Bra bra! Högsta betyg hittils. I morgon kan ni få bilder när barnen sitter i, då syns det lite bättre hur den funkar. 



emelie, hugo+vilma

Kan hålla med om att jag gillar ergon. men den är knepig att få på när man har infantinlägget (för nyfödda bebisar...). Har nu köpt en MeiTai som lillskruttan sover bra i :-).



Ser framemot bilder när du bär!



//emelie, hugo+vilma

2011-03-04 @ 17:23:24


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: