"Jag vill aldrig mer åka skridskor!"

Jag och Estrid har våra dagar. Ja, dagar när allting fungarar mindre bra. Oftast när hon har överskottsegergi i kombination med att jag är trött och stressad. Det är en dålig kombo. I lördags var det en sån dag. Det kändes som allting satte sig på tvären. Så i stället för att sitta hemma och gnälla på varandra tänkte jag ta barnen och göra något kul, bryta ett dåligt mönster, låta Estrid få utlopp för sin energi.

I ett tappert försök att pigga upp Estrid (och mig själv) packade vi i väg oss till Svaidestugan för att åka skridskor. Även om Estrid först var på hugget och tyckte det skulle bli jätteroligt så var det som sagt en väldigt dålig dag. Så hela vägen dit, med påklädning, matsäckspackning och skridskoknytning blev en lång strid. Eftersom hoppet är det sista som överger en tänkte jag in i det sista "Bara vi kommer ut på isen! Då kommer hon bli glad!". Trodde jag. Fast jag ansträngt mig till det yttersta för att få ungen på bättre humör fällde hon kommentarer som:

"Det här var inge kul, mamma!"
"Skridskobanan är dum mot mig!"
"Jag vill aldrig mer åka skridskor!"

Ja. Vad gör man? I bland skiter sig allt helt enkelt. Jag hann åtminstonde fånga några bilder när hon står på sina skridskor, vi får väl se om vi vågar oss ut på isen nån mer gång. Även om hon inte uppskattade denna gång kanske det kan vara värt att testa igen. Det var ju som sagt en dålig dag...





Erika

fina bilder som vanligt!!



kram

2011-03-02 @ 08:55:18
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: