♥ 6 månader ♥

Ja, jöses... Ett halvår har nu alltså gått sedan Signe gjorde entré i våra liv. Visst har det gått fort? På ett sätt känns det som om det var alldeles nyss, samtidigt som det känns som om jag kännt henne för alltid.

Hur som helst har detta halvår varit den bästa tiden i mitt liv, så den här dagen måste självklart firas! Igår gjorde jag och Estrid en grodtårta (hennes förslag). Den ska vi kalasa på idag!


I veckan som var har hon gjort stora framsteg. Hon har lärt sig åla riktigt snabbt, som ni säkert sätt. Nu tar hon sig dit hon vill, alltså framåt och inte bakåt :) Hon har också börjat äta "riktig" mat också i form av olika puréer. I går var vi på BVC för 6 månaders-kontroll med läkare. Han klämde och kände på knubbis och gav henne högsta betyg. Som ni ser på måtten nedan är Signe lite större och längre än storasyster. Här kommer vikt och längd! Siffrorna inom parantes är Estrids mått vid samma ålder.

Vikt: 7410 g. (7100 g.) 
Längd: 66,5 cm (63,5 cm)
Huvudomfång: 43,5 cm (42,5 cm)

Ny kategori också, "Signe 6 mån - 1 år". Ja, det känns helt ofattbart att min nyfödding blivit så stor.



Clara

Gullbebis!:)

2011-03-24 @ 19:37:23
URL: http://nattstad.se/ilovemyclothes


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: