Baka bullar

Snacka om att jag var i fixartagen igår! Innan klockan var 10:00 hade jag och barnen redan ätit frukost och hunnit storhandlat på MAXI. Sen intog jag köket och stod där i stort sätt hela dagen kändes det som. Vid ett tillfälle kokade jag barnmat, stekte köttbullar till lunch och bakade bullar, samtidigt. Puh. Det var jobbigt. Ja, vi har ingen diskmaskin heller (bör tilläggas).

Men Estrid uppskattade bullbaket framför allt och Signe gillade bebismaten. När Johan vaknade bad jag honom smaka om de var goda eftersom jag själv inte ätit någon. "Va? Hur kan man baka bullar utan att äta en endaste?!" frågade han. Men om han visste hur mycket deg både jag och Estrid tröck i oss under bakningen så var det inte så konstigt!

Här är lite bilder. Vi gjorde både kanelbullar och äppelbullar. Ni får själva gissa vilka av bullarna som hon bakat:)








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: