Laga egen bebismat



Nu är det dags att börja laga barnmat igen. Känns det inte som nyss jag stod och mosade bebisportioner till Estrid? Ja. Tiden går fort. Jag tänker i alla fall försöka laga så mycket av Signes mat själv, i den mån jag hinner och har plats i frysen. Det känns bra att veta vad hon får i sig.  

Det blev tre olika sorter. Morot/potatis-, broccoli- samt blomkålspuré. Förutom de kokta grönsakerna har jag haft i bröstmjölk och olja. Alla mat gck hem hos bebisen men jag tror morot/potatis är favoriten. Men jag ammar fortfarande var fjärde timme och det funkar bra. Så här ser hennes rutiner ut nu:

06:00 Ammar när hon vaknar
08:00 Frukost (havregröt)
10:00 Ammar när hon ska sova sin förmiddagslur
12:00 Lunch (grönsakapuré)
15:00 Ammar när hon ska sova sin eftermiddagslur
17:00 Middag (grönssakspuré) 
19:00 Ammar är hon ska sova för natten!


stina

Du är helt otrolig du Pauline!

Supermorsa nummer ett!!

2011-03-22 @ 22:19:54
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
emelie med Hugo å Vilma

Heja heja! Vi ska också snart börja.... Vilma blir 4mån nästa vecka.



Skriv gärna mer om detta :-).



//emelie

2011-03-27 @ 14:00:13


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: